sarscam


bila makhluk mula mendewakan duit atas segala yang ada
maka kau yang kontang ini bukanlah maknanya apa apa

dan begitulah kau perlu teruskan hidup ini
sakit hati?
mine it ur self
dia tak kira
dia tak peduli
janji dia puas hati
bila dapat perkecilkan dia punya tak puas hati

dan kau ialah manusia yang kasihan
kasihan kerana tak ada naluri ihsan
sesama manusia
sesama KAWAN

kau ada wang
tapi tak ada ketenangan dalaman
kau ada harta
tapi kau kah yang punya?

dan aku hanyalah kau punya bahan kan?
aku yang tak mampu
kau rendah rendahkan

tak apalah kawan
aku masih hormat
masih mahu angap kau kawan
walau kau tak rasa begitu
dan aku tahu
kau tak seteruk itu

dan harus kau tahu
kau makin menjatuhkan diri sendiri
mana kau yag rasional?
mana pergi

sekali lagi aku ingatkan
mungkin kau terlupa
dah lupa
aku ini tak berharta
tapi aku agak kuat orangnya

mungkin satu hari nanti aku berjaya
mungkin baru kau pandang
owh, i was wrong.....

'money cant buy everything'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

otak kosong