antidot dan ubat kurus

kelmarin ada hari dimana seorang ini kata dia sudah bosan
bosan dengan satu jenis jawapan yang tak lari dari klishe
dan ketika aku diberi jawapan itu
sungguh aku silent kan mood
mula soal diri sendri salah apa yang aku dah bikin katakan
aku ambil sebahagian dari diri dan lagi sebahagian masa


dimana imaginasi mula meliar


lalu aku rujuk pada teori si ubat kurus dan atidot
ubat kurus yang bagi kau kesan segera dan bencana untuk tempoh jangka lama
hingga kau jadi jahanam
banyak pilihan
mungkin sesuai
in the end, kau mampus


dan cerita si antidot ini x jauh langkah dia
cuma kau perlu masa
banyak masa
antidot perlu dapat sangat seksa
perlu cari sini dan sana
kaji segala
salah semua tapi mesti terus usaha
sebab si antidot ini janjinya panjangkan nyawa
dan ubat si sembuh segala
kau carinya memang susah
memang perlu berpayah payah
bila sekali kau dapat
complete of u


dan aku juga
side by side diri aku yang sering ingatkan perlukan atidot
sampai mahu lagi masa dan sabar
cari dan kaji
dan buat berkali
sebab bukan senang, bukan juga aku kata susah (jika kau masih tak philophobia)
semua ada rise and up dia


aku juga cari antidot
tak mahu lagi pil kurus


pil kurus itu plastik
tahu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

otak kosong