tangan yang indah

aku selalu ingin kata tentang hal ini
tapi ada obsticel yang sering halang jalan aku dan buat aku tersedu sedu dan merah lagi mata bila hari esok
dan sesunguhnya aku sayang malah teramat cinta pada si empunya tangan bahagia ini. dan tiada siapa akan mahu tahu betapa aku mahu cinta dia dan jaga dia punya diri utamanya bila usia dia makin jauh pergi.
aku amat cinta dia. sungguh benar sekali


dia yang mulia dan dia yang bikin aku bahagia bilamana tangan nya selalu mengusap diri ini dengan penuh sabar dan perhatian yang tinggi mungkin kau tak mampu untuk bayangkan


dia punya banyak kasih dan sayang yang datang namun tak pernah pergi
dia empunya si murni dan tanggungjawab yang dia tanggung hingga ke mati
dan dia ajar aku akan dunia ini akan mati bilaman rasa sayang itu kita singkiri
aku masih ingat itu


aku mahu dia sentiasa ada
sentiasa dengar dia punya suara
sentiasa tahu dia sihat belaka
sentiasa ada bila dia derita


tapi takdir dah tentukan hayat itu ada hujungnya
dan aku tahu tapi tak mahu lagi terima
mahu aku ganti nyawa bila dia perlukannya


namun itu hanya kata aku yang tak beriman
dan dia juga mahu aku teruskan
hidup bahagia walau dia tiada
dan tanggan itu yang menyuapkan makan
hingga akhirnya aku tinggalkan
dan hingga kini aku simpan sesalan


aku mahu dia sentiasa tahu betapa aku cinta dia
dan betapa aku megaggngkannya lebih dari segala


dia yang mulia, dia yang istimewa. dan dia satu satunya
pemilik tangan bahagia.......











aku tak malu untuk pimpin tangannya biarpun aku perlu menunggu masa dia mengerakkan kakinya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

otak kosong